Mobil Uyumlu Web Sitenizi Hızlandırarak Karlılığınızı Nasıl Arttırabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobilde ki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyen ve üzerinde durulması gereken birkaç önemli nokta vardır.
Google tarafından yapılan, 55 ve Deloitte tarafından yürütülen araştırmalarda önde gelen 37 Avrupalı ve Amerikalı markanın web sitesi incelendi. Dört ayrı temadan markalar belirlendi. Bunlar; perakende, lüks, seyahat ve olası satış yaratma (ör. sigorta ve otomobil bayisi siteleri). Mobil site yükleme süreleri 30 gün boyunca saatlik olarak izlendi ve sonuçlar bir dizi genel mobil satın alma yolculuğu metriği bazında gerçek zamanlı olarak birleştirildi.
Bu çalışma, mobil sitelerini hızlandıran markalar için önemli fırsatlar olduğunu ve artık mobil platformda var olmanın tek başına yeterli olmadığını göstermektedir.
Sonuç olarak en çok dikkat çeken 3 önemli mobil hız fırsatına ulaşıldı.
1. Sitelerin daha hızlı olması daha fazla sayıda müşterinin ödeme aşamasına ulaşmasını sağlar.
Çoğu ziyaretçinin yavaş yüklenen web siteleriyle uğraşmak için vakti olmadığı için yüklenme süresi kullanıcı deneyiminin kalitesini belirlemekte önemli bir faktör haline gelmiştir. Site hızının iyileştirilmesi mobil satın alma yolculuğunun ana sayfadan ödemeye kadar neredeyse her adımdaki ilerleme oranını artırıyor. Markaların çoğu için de bu süreç geçerlidir.
2. Kullanıcılar daha hızlı sitelerde daha uzun süre kalır ve daha fazla satın alma gerçekleşir.
Google’ın site hızını bir sıralama faktörü olarak görmesinin en büyük nedeni, site hızlarının kaliteli kullanıcı deneyiminin bir işareti olmasıdır. Çünkü siteye gelen kullanıcılar sayfalar arasında dolaşırken site hızı iyiyse ve istenilen sayfalar hızla yükleniyorsa sitede daha fazla vakit geçirir.
Mobil site yükleme sürelerinin yalnızca saniyenin onda biri kadar hızlanması çok büyük performans kazanımları sağladı. Özel olarak, dönüşüm oranları perakende için %8,4 ve seyahat için %10,1 yükseldi. Yalnızca perakendede, ortalama sipariş değeri %9,2 büyüdü. Lüks markaların sitelerinde ise oturum başına sayfa görüntüleme sayısında %8 artış görülmüştür.
3. Daha hızlı sitelerde hemen çıkma oranı daha düşük olur.
İyi bir sayfa yükleme süresinin üç ila dört saniye veya daha az sürede olması idealdir. Bu yükleme süresi aşıldığında, daha düşük bir kullanıcı deneyimi ve daha az kullanıcı sıralaması görülmeye başlanır. Çalışmadaki perakende ve lüks sitelerinin beşte birinde ana sayfadan hemen çıkma oranı, sırasıyla %0,6 ve %0,2 oranlarında iyileşti. Çalışmadaki olası satış yaratma markaları için sonuçlar daha da etkileyici oldu. Olası satış yaratma sitelerinin yarısı için, bilgilendirici bir sayfanın mobil hızının iyileştirilmesi hemen çıkma oranını %8,3 oranında azaltılmıştır.