Facebook Özel Kitleler Nasıl Ayarlanır?
Facebook Özel Kitleler;Güçlü bir Facebook varlığı oluşturmak, çok yönlü bir içerik pazarlama stratejisinin önemli bir unsurudur. Daha fazla pazarlamacı reklam için sosyal medyaya akın ettiği için Facebook Özel Kitleler, kullanıcıları hedeflemenin ve reklamlarınıza doğru kişiler tarafından bakıldığından emin olmanın bir yoludur.
Bu araç, mevcut veritabanınızı kullanarak özel bir kitle oluşturmanıza olanak tanır ve bu, takipçilerinizden, posta listesindeki kişilerden veya markanızla etkileşimde bulunan herhangi biri olabilir.
Bu pazarlama tarzının birçok faydası vardır ve çabalarınızı odaklamak için belirli bir kitleye sahip olarak içeriğinizi tanımlamanıza ve geliştirmenize büyük ölçüde yardımcı olabilir. Daha fazla bilmek ister misiniz? Facebook Özel Kitlelerin nasıl kurulacağına ilişkin bilgileri ve teklifleri sunmak için buradayız.
Neden Facebook Özel Kitlelerini Seçmelisiniz?
Soğuk trafik hedefleme yaygın bir içerik pazarlama uygulamasıdır, ancak pazarlamayı hedeflemek için tam bir antitezdir. Soğuk trafik, markanız veya hizmetiniz hakkında henüz bilgi sahibi olmayan müşterileri tanımlamanın bir yoludur. Tabii ki, bu kullanıcıları tarayıcılardan alıcılara dönüştürmek çok daha zordur ve bunun nedeni, yatırım yapmaya değer olduğuna ikna etmek için zaman ayırmanız gerekecektir.
Web’de çok fazla miktarda içerik bulunduğundan, bu özellikle yeni işletmeler için büyük bir engel olabilir. Facebook Özel Kitlelerin yardım ettiği yer burasıdır. 2 milyardan fazla kullanıcısıyla, bu, yeni ve geri dönen müşterileri bulmak ve doğrudan hedeflemek için mükemmel bir yoldur.
Belirtildiği gibi, özel kitleler, daha önce markanızla etkileşime giren kullanıcıları, cep telefonu numaralarını, e-posta adreslerini ve sayfalarınızla diğer etkileşim biçimlerini temel alır. Bu veriler bireysel Facebook profilleri ile eşleştirilecek ve bunlar özel bir Facebook kitlesi oluşturmak için ilk adımlardır. Bu, reklamınızı, sunduğunuz ürün veya hizmetle en çok ilgilenecek kişileri arayan çok dar sayıda kullanıcıyı hedefleyecek şekilde uyarlamanıza olanak tanır.
Facebook Özel Kitlelerinin Farklı Türleri
Facebook Özel Kitleler alanında birkaç farklı tür vardır ve her birinin kendi amacı vardır. Her bir belirli zamanda hangi özel kitlenin kullanılacağını bilmek, görünürlük ve dönüşüm oranınızdan en iyi şekilde yararlanmanıza olanak tanır.
Yeni bir özel kitle oluşturmak için giriş yaptığınızda, size birkaç seçenek sunulur ve bunları sizin için ayıracağız.
Kişi listesi kitlesi
Bu kitle, veritabanınızdan alınan telefon numaralarını ve e-postaları kullanarak bir liste kullanacaktır. Bu liste bir CSV dosyası kullanılarak manuel olarak yüklenir ve markanıza zaten aşina olan, hizmetlerinizi kullanan veya ürünlerinizi daha önce satın alan kişilerden oluşur. Bu kişi listesini seçerken, daha fazla satış oluşturmak veya aynı müşterileri dönüştürmeye devam etmek için bu kitleyi hedeflemek isteyeceksiniz.
Bu özel kitlenin çalışmasının bir yolu, daha önce sizinle iş yapan kişilerden sayfa beğenileri almaktır. Bu müşterilerle olumlu ilişkiler geliştirmenin yanı sıra onlara iyi hizmetler sunmak için zaman ve enerji harcadıysanız, muhtemelen yükümlüdürler.
Etkileşim sonrası kitle
Bu seçenek oldukça açıklayıcıdır ve daha önce Facebook içeriğinizle daha önce etkileşimde bulunan veya etkileşimde bulunan kişilere gelir. Bu tür özel kitleler, daha fazla özgüllüğe dayanan bilgiler sunduğundan en fazla kavrayışı sunar. Bu, videolarınızla, resimlerinizle ve sayfanızın farklı yönleriyle etkileşimde bulunan kişilere dayalı bir kitle oluşturmak için özel seçenekler içerir.
Bu ayrıca , harekete geçirici mesajlarınızdan birini tıklayan kişilere, yayınlarınızı kaydeden kişilere, doğrudan mesaj gönderen kişilere ve son olarak sayfanızı yalnızca görüntüleyen kişilere ayrılır. Bu kitle tarafından sunulan bilgiler çok önemlidir, çünkü geçmişte işe yarayan reklamların zaten farkındasınız ve buna göre hedefleyebilirsiniz.
Web sitesi trafik kitlesi
Bu özel kitle, yalnızca web sitenize özel bir kitle pikseli yüklüyse çalışır, çünkü belirli bir zaman dilimi boyunca web sitenizi ziyaret eden kişilerin bilgilerini toplamak için çalışır. Bu eklentinin bir başka özelliği de, kişinin web sitenizi ziyaret ettikleri sırada Facebook hesaplarına giriş yapması gerektiğidir.
Bu kitle, web sitenizi ziyaret etmiş, ancak işletmenizle daha fazla etkileşimde bulunmamış kullanıcılara dayanmaktadır. Web sitenizde bulunduysa, markanızla etkileşime girdiklerini varsaymak oldukça güvenlidir ve bu nedenle, özel bir teklif için bir reklam oluşturmak veya bunları ilgili bir içerikle yeniden hedeflemek kesinlikle kullanıcıları ikna etmek için işe yarayacaktır.
Not: Son yazdığımız Google’da Reklam Vermek İsteyenler İçin 10 İpucu adlı blog yazısını da incelemenizi tavsiye ederim.
Uygulama Etkinliği
Bu kitle, ister uygulamayı ister mobil cihazlarında olsun, kullanıcıların uygulamayı nereden kullandıklarına bağlı olarak gerçekleştirdikleri etkinliklere göre oluşturulur. Muhtemelen açık olduğu gibi, insanların Facebook’larına telefonlarından erişmeleri giderek yaygınlaşıyor. İşletmeniz ilişkilendirilmiş bir uygulama kullanıyorsa, bu özel kitle hedefleme seçeneğini kullanmalısınız. Bu, web sitesi trafik izleyicisine benzer olarak düşünülebilir ve uygulamanın içindeki kullanıcıları yeniden hedeflemek için kullanılabilir.
Özel kitlelerin yararlı olacağı birçok zaman vardır, ancak bu her zaman hedefinizle ilgili olacaktır. Reklamınızla belirli bir sonuç elde etmeye çalışıyorsanız, Facebook aracılığıyla özel bir kitleyi hedeflemek doğru adımdır. Zaten bir Facebook for Business sayfasıyla çalışıyorsanız, denemenin bir zararı yoktur.