Sosyal Medya Reklamları Neden Önemlidir?
Günümüzde markalar dijital pazarlama kanallarıyla tüketiciye ulaşmanın önemini kavramaya başlamaktadır. Çünkü tüketiciler günlerinin belirli bir kısmını internette vakit geçirerek harcamaktadır. Markaları dijital pazarlama kanallarına teşvik eden diğer etken ise ölçümleme yapılabilmesidir. Markalar dijital reklamlarına kaç kişinin tıkladığını, kaç kişiye gösterildiğini, kaç kişinin reklamları ile kendilerine ulaştıklarını rapor halinde görebilmektedir. Bu da markaları dijital mecralara yöneltmektedir. We Are Sociall and Hooutsuite’ın Dijital 2021 raporuna göre dünya ortalamasının neredeyse yarısının (%44) markalara ulaşmak için sosyal medyayı kullandıkları tespit edilmiştir. Rakamlar bu hale ulaşınca da markaların sosyal medya hesaplarında varlıklarını sürdürmek zorunda kalması, günümüzün dijital dünyasında tüketicileri ürün satın almaya teşvik etmeye çalışması yadsınamaz hale gelmektedir. Sosyal medya reklamlarının marka bilinilirliği arttırmak, markaları daha görünür hale getirmek ve ürün satın alma davranışı gerçekleştirmek için bir fırsat olduğu görülmektedir. Bu nedenle tüketicilerin Instagram reklamlarına olan tutumlarını ürün satın alma davranışına çevirebilmek markalar için kritik önem taşımaktadır.
Markaların özellikle Instagram’da aktif olarak varlıklarını sürdürmek, marka bilinilirliği sağlamak, tüketiciyi ürün satın almaya teşvik etmek, ana sayfalarındaki etkileşim oranlarını arttırmak, daha fazla tüketiciye ulaşmak için Instagram reklamlarına yöneldiklerini ve tüm bunlar için yaratıcı içerikler peşinde koştukları görülmektedir.
Ürün Satın Alma Davranışında Sosyal Medyanın Rolü
Markaların sosyal medya platformlarındaki sayfa yapısının tüketicilerin ürün tercihlerinde büyük bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle sosyal medyayı kullanan markaların sayfalarının düzenli, anlaşılır ve ilgi uyandırıcı olması gerekmektedir. Ürünlerle ilgili markalara özgü içerikler hazırlanmalıdır. Markaların sayfalarının içerik açısından dikkat çekici ve merak uyandırıcı olması da önemli bir etken olmaktadır. Markaların sosyal medya hesapları video, görüntü ve metin olarak güçlü bir şekilde hazırlanmalıdır. Diğer yandan, 15 markaların sayfalarının kullanıcılar için kullanışlı olmasına da dikkat edilmelidir. Tüketiciler ürün satın alma kararı vermeden önce, satın almayı tercih edecekleri ürün ile ilgili markaları araştırmaktadırlar. Daha sonra elde ettikleri bilgiler doğrultusunda markalara yönelik algıladıkları riskleri göz önünde bulundurmaktadırlar. Bu nedenle, tüketicilerin ürün ile ilgili bilgilere hangi kaynaklardan ulaştıkları ve bu bilgileri satın alma davranışlarına göre nasıl değerlendirdikleri önem taşımaktadır. Yapılan çalışmalara göre tüketicilerin, ürün veya markaya yönelik sosyal medya platformlarını kullanmalarının satın alma eğilimleri üzerinde olumlu yönde bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Sosyal medya platformlarını kullanan markaların, tüketicilerle iletişime geçerek onları markalara yönelik pozitif düşüncelere sevk ettiği bilinmektedir. Sosyal medya kullanıcılarının markaları sosyal medya hesaplarında diğer kullanıcılara tavsiye etmesi, kendi deneyimlerini paylaşarak satın alma kararlarına etki ettiği görülmektedir.
İnsanların gördüklerini daha geç hafızalarından sildikleri yapılan araştırmalar ile kanıtlanmıştır. Bu nedenle markalar sosyal medyada metin içerikli gönderiler yerine görsel ağırlıklı içeriklere ağırlık vermeye başlamıştır. Görsel içeriklerle ürünleri pazarlamak için büyük avantajı olan Instagram, yaratıcı ve özgün kullanıldığında markalar için avantajlı hale gelmektedir. Instagram gibi fotoğraf içerikli sosyal ağlar, markalar için hedef kitlelerine daha kolay ulaşma imkanı tanıyarak rekabet ortamında markalara fayda ve düşük maliyetli marka iletişimi avantajı da sağlamaktadır.
Trio Creative'den Tavsiyeler
- Markaların sosyal medya reklamları ile bireylerin dikkatini çekebilmesi için görsel ve video içeriklere ağırlık vermesi gerekmektedir.
- Bireylerin içinde bulundukları ruh halinin ve inandıkları fikir, bilgi ve inançlardan oluşan sosyal medya reklamlarını daha çok inceledikleri görülmektedir. Bu sebeple markaların hedef kitle analizlerini detaylı bir şekilde yapması gerekmektedir.
- Sosyal medya reklamları ile yapılan marka iletişiminde olabildiğince anlaşılır bir dil kullanmak gerekmektedir.
- Sosyal medya kullanımının tüketicilerinin ürün satın alma davranışları üzerinde olumlu yönde bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.